din & mazhab

din & mazhab

din & mazhab

din & mazhab

قبر روزی پنج بار به انسان ندا می‌دهد!

قبر روزی پنج بار به انسان ندا می‌دهد!


مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی


در حدیث آمده است که در هر شبانه روز پنج بار قبر ما را صدا می‌زند و می گوید: «انا بیت الوحده فحملوا الی انیسا» من خانه تنهایی تو هستم، یک انیسی برای خودت بفرست.


«انا بیت الظلمه فاحملو الی سراجا» من خانه تاریکی هستم، برای خودت چراغی بیاور. من خانه پر از عقرب و مار هستم، فاحملو الی تریاقا، با خودت تریاقی بیاور که این عقرب و مارها را بکشد.


حاج سعید حقگو می گفت: جنازه‌ای را برای تدفین به قم بردیم، چند بار جنازه را داخل قبر گذاشتیم، اما قبر پر از عقرب می‌شد، ما عقرب‌ها را می‌کشتیم، اما باز قبر پر از عقرب می‌شد، سرانجام خسته شدیم و جنازه را بر روی همان عقرب‌ها گذاشتیم و خاک بر رویش ریختیم.


قبر هر روز اینگونه به ما ندا می‌دهد، آیا ما صدایش را می‌شنویم؟ آیا به فکر مردن هستیم؟ ابدا! ! اصلاً بیهوشیم و انسان بیهوش هم که چیزی نمی‌فهمد! خدا کند که ما هم این صداها را بشنویم.

خبرگزاری دانشجو



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.