din & mazhab

din & mazhab

din & mazhab

din & mazhab

اکثر مردگان به چه دلیل از دنیا رفته اند؟

اکثر مردگان به چه دلیل از دنیا رفته اند؟

http://media3.afsaran.ir/siNBFabo_535.jpg

از امام صادق نقل شده است که: «اگر قبر ها شکافته شوند و حقایق آشکار شود، مشاهده خواهید کرد که اکثر مردگان با چشم زخم از دنیا رفته اند؛ چرا که چشم زخم واقعیت دارد!»

بحار،ج95،ص127،ح7

 ---------------------------------------------------------------------------------------------

 

حنان بن سدیر روایت کرده است که امام صادق علیه السّلام فرمود: هر کس سوره‏ ی جن را بسیار تلاوت کند، هیچ وقت دچار چشم‏ زخم‏ و جادو و فریب جن نمى‏ شود، و با رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم خواهد بود، و خواهد گفت: پروردگارا! من جز این مقام و منزلت، چیز دیگرى نمى‏ خواهم.

 

ترجمه ثواب الأعمال،ص313

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

از حضرت امام صادق علیه السلام روایت شده است که چشم‏ زخم‏ واقعیّت دارد؛ از چشم دیگرى بر خود ایمن مباش و هم از چشم خود بر دیگرى؛ و اگر از چشم‏ زخم‏ ترسیدى، سه بار بگو: «ما شاء الله لا حول و لا قوّة الا بالله العلیّ العظیم» و فرمود: چون یکى از شما با هیأت آراسته ‏اى از خانه بیرون مى‏ رود، به هنگام خروج معوّذتین (سوره های ناس و فلق) را بخواند که به فرمان حق آسیبى نبینید ان شاء اللَّه تعالى.

 

مکارم الأخلاق / ترجمه میرباقرى ؛ ج‏2 ؛ ص261

 --------------------------------------------------------------------------------------------

 

محمد بن عیسى می گوید مردى درباره چشم‏ زخم‏ از حضرت امام رضا علیه السلام پرسش کرد، حضرت فرمودند: «واقعیت دارد؛ اگر گرفتار آن شدى، دست را تا مقابل صورت بالا ببر و (حمد) و (توحید) و (معوّذتین) را بخوان و دست ها را بر پیشانى بمال که باذن خدا مفید خواهد بود.»

مکارم الأخلاق / ترجمه میرباقرى ؛ ج‏2 ؛ ص326

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.